2008-11-08

Projekt Kaktus

Jag skriver på en historia det går framåt men långsamt och nu har jag till slut fått in det jag skrivit på datorn. Jag är nog nöjd. Smakprov åt folket (och Julia speciellt för hon hjäpte mig forma grunden skelettet till historien)
"Svett blod och tårar. Hon vet inte hur hon ska ta sig loss, lakanen ligger som rep runt hennes handleder och egentligen vet hon inte om hon vill loss. Men så knackar mamma på dörren igen. Vakna! Vakna! Hon lossar på bojorna av tyg och trasslar sig upp. Badrum, kallt vatten och spegel, men hon orkar och vill inte se spegeln. Så hon kladdar svart runt ögonen och sätter upp håret. Inte noggrant, inte fint, inte normalt någonstans, men det är hon, helt klart. Kläder hittar hon på vägen till hallen, detsamma gäller smörgåsen och juicen hon hinner peta i sig. Så är hon redo eller något liknande. Fast det är hon inte. Det kommer hon aldrig vara."
Projekt kaktus heter historien för tillfället och ser ni den i affären är det för jag skrivit klart den och fått in den till förlag. Men det kommer nog inte hända. Men drömma går ju.