2009-03-08

Glödlampan tänds

Vi har en idé. Jag, mina föräldrar och några till.
En hemskt bra idé. Under några veckor i sommar ska vi hyra ut våra hus, och medan vi hyr ut husen ska vi bo i tältläger. Det fina med kråksången är att alla pengar vi får in för att hyra ut husen ska gå till flyktingar någonstans i världen. För att få ihop ännu mer pengar ska vi ha t-shirtar man kan köpa, öppningsfest, rivningsfest och grillkvällar under tiden vi bor där som folk får betala för att gå på. Vill man bo i lägret utan att hyra ut huset får man betala en lägeravgift, som också går till flyktingarna. Ett stort jippo ska det bli och vi ska få press dit och ha hemsida och blogg och allt man nu kan ha för att marknadsföra.

Jag tycker som sagt det är en underbar idé. Dels för att jag gillar bo i tältläger, dels för att det är något man kan göra. Jag blir så arg när världen är så orättvis som den är. För jag tror faktiskt det går att förändra. Det går att göra något. Och det här är ett något som heter duga.

Inga kommentarer: