2009-07-02

Dance dance dance

01 Dance dance!02 Dance dance!03 Dance dance!

Konfirmandfest med maskerad på filmtema i tisdags. Roligt, tacos, vackra utklädnader, spex, frågesport på vad vi ledare gjort för pinsamma saker i vår dag (jag har kört över mobilen med min cykel), mycket jobb och dans! Jag var i kyrkan mellan halv tio och fyra och sedan mellan fem och halv tolv. Det kallar jag en heldag!

Jag fotade med blixt, vilket nästan aldrig händer, men jag när jag är tvungen använder jag blixtintällningen som heter Rear på min Nikon d80. Alltså exponeras bilden med den slutartid man ställer in, så man kan få bakgrundsljus och sen bränner blixten av i slutet så man får skarpt motiv. Det funkar väl, men samtidigt gillar jag verkligen inte blixt. Det var därför jag köpte mitt 50mm. Och för att kunna få kort skärpedjup, men det är nästan en helt annan historia.

1 kommentar:

Arvid Söderström sa...

Tack för din kommentar. Kul att du gillar mina bilder. :)