2008-12-07

Weekend

Den här helgen har varit: sjukhet, fikasugenighet, filmtittighet, mysighet, pojkighet, klädighet, vinterskoighet, kappighet, musikighet.

Sjuk var jag i fredags. Illamående och febrig.
Fikade gjorde jag igår med mamma på sötkafé med bagels och varm choklad.
Film såg jag med pojken igår. Die Welle på bio. Den var en hemsk tankeväckare.
Mysighet och
pojkighet står pojken för.
Kläder bytte jag till mig på Fair Fashion Market och Clothing Swap på Världskulturmuseét.
Vinterskor köpte jag efteråt.
Musik är som alltid, alltid viktigt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Pojken^^ Det låter som om jag är typ 13 eller något.
Men sen är jag ju lite som jag är:O
saknar dig här nu när jag sitter och skriver om "the third wave" och "the stanford prison experiment". Det är rätt tråkigt för jag kommer ingen vart:/

Cicci sa...

Var inte jag yeti? Eller i varje fall big-foot^^

Pojke kan man dessutom skriva om vem som helst av ditt kön. Om de är fina vill säga. Som du. För ordet pojke signalerar fina. Ordet kille signalerar jobbighet. Och ordet män signalerar vuxenhet. Så pojke passar bäst. Trots att du inte är tretton. långt ifrån. Eller så. Bara så du vet.