2009-05-05

I'm going of to war

målad för krig
Jag är trumpen, men jag är krigsmålad och nu ska jag ändå kriga.
Kriget kommer pågå i mitt huvud och är ett försök att hålla smärtan utanför.
Ett försök att bekämpa de gnälliga och självömkande tankarna.
Och de destruktiva, de som tar mer energi än det ger.
Det som gör mig mer sjuk än jag är.

Någon jag känner och älskar har sagt; "Att vara kroniskt sjuk är som att tvingas sova i samma säng som sin värsta fiende." Det stämmer väl och detta kriget som jag kallar det är till för att göra det drägligare. Eller kanske så bra som möjligt. Så att jag använder min energi till rätt saker. För då kanske det inte känns alls att jag är sjuk.

Så kom med mig nu för jag kommer kriga.

(Mina fötter och höfter gillar inte att stå hela dagar på praktiken. Och jag är dundermegaförkyld och det är detta som utlöst kriget)

1 kommentar:

Vilda mamman sa...

Hjolp,hjolp en heffaklumpsmördare, jag menar smärtmonstermördare.
Du ser väldigt bestämd ut --- det är bra -- go win that war ---det är du värd. Kanske dundermegaförkylningen ger sig om den blir nerbäddad en hel tråkig dag med en bra bok och en stor termos te??? Bara en idé. Och kanske man kan lura dina fötter med lite Orudi Gel - ta min vettja.

Jag har köpt nya skor för mina hälsenor skrek --- kanske ska jag pröva ansiktsmålning också...undra vad kursdeltagarna säger då???? Nej, jag drar min värja, jag menar min blommiga hopfällbara käpp och faller in i ledet som din sekundant.
Heja oss!

Kramar i massor