2009-01-17

Att hålla huvudet högt

Det här året har jag lovat mig själv en sak. Man skulle kunna kalla det ett nyårslöfte men det är inte riktigt ett vanligt nyårslöfte. Jag har lovat mig själv att jag ska vara stolt. Stolt över det jag gör med glädje. Stolt över det som gör mig till jag. Även när det jag gör blir tonårs-stereotypt och kanske töntigt så ska jag hålla huvudet högt. Det har jag lovat mig själv.

Det kanske låter som ett lätt löfte att hålla. Men när man en gång blivit van vid att ens intressen är ointressanta och konstiga så blir det lätt att man försöker få det att låta som man gör något mer normalt. Man gömmer sig. Jag har gömt mig bakom en fasad där jag försökt låta mer som den jag vill framstå som än den jag är. Men det ska vara slut på det nu. Jag ska vara stolt över den jag är i år. Det är ett nyårslöfte som kan vara värt att hålla.

2 kommentarer:

Anonym sa...

och jag blir stolt när jag läser om ditt nyårslöfte....

Cicci sa...

Jag är också stolt över det:)