2009-01-13

Sing a little more.

Min mage bråkar med mig.
Förkyldmage och en-gång-i-månaden-mage, det enda min mage slipper just nu är magkatarrsmage.
Hade jag haft ont i magen på grund av det också betvivlar jag att jag hade känt min mage så mycket längre.
Den hade nog imploderat eller exploderat av alla olika smärtor.
Det gör ju inte extremt ont nu.
Bara på så många olika sätt att jag blir förvirrad.
Vad fan ska man känna? Hur ska man katerigorisera smärtan? Va, va, va?
Det ska vara på ett sätt åt gången kan jag tycka.

Förutom magen och hostan är jag frisk nu.
Inte ens lite gråtig.
Inte ens lite febrig.
Så jag är gladare nu än innan.
Även om magen är förvirrad.
För att den inte riktigt vet vad den ska känna.
Menssmärta eller förkyldighetsmärta.
Men man kan vara glad ändå.
Och det är jag, så saker är bra.

Inga kommentarer: