2007-12-19

Chicago

Jag är i Chicago. I USA. Jag sitter på ett hotellrum och bloggar. Jag är väldigt glad. Saken är att hemma är klockan 16:13, eller hos er är klockan 16:13. Här är klockan 9:13. På morgonen. Och jag har rätt nyss vaknat och duschat.

Igår var vi sanna turister i Chicago city. Vi var i Millenium Park och sen gick vi och åt snabbmatslunch. Småbror och fader åkte skridskor medans jag och mamma gick i affärer. Urban Outfitters var den absoluta favoriten, med supermycket superfina t-shirts för en hyfsad summa pengar. Där köpte jag en söt lång svart t-shirt med jättefint tryck. Sen gick vi till Old Navy som hade fina tublinnen. Ett grönt och ett svart köpte jag.

Efteråt åkte vi upp i John Hancock Building. Till 96:e våningen där vi fikade och jag fotade staden. Bilder får ni nån dag när jag orkar lägga in dem på datorn. Sen vandrade vi runt lite till hittade en sportaffär där vi fastnade en längre stund innan vi åt middag. Som var Stuffed Pizza. Som är en pizza med dubbla bottnar och fyllning emellan som bara finns i Chicago. Det var gott. Men fett.

Så hittills har USA vart en fullträff. Men lite jetlaggat.

Inga kommentarer: