2007-12-02

Vi är de som förbannar det gråa i grått.

Det är en sån grå dag idag. Hittills i varje fall. Vädret ute är jättegrått och jag fick leta jättelänge utomhus med min subfebriala kropp innan jag hittade något värt att fotografera. Något med lite färg. Och så har jag ont i mina händer och fötter och är trött. Jag vill helt enkelt inte vara med mera. En sån dag är idag. Men i varje fall är det ledarkurs i kyrkan i eftermiddag och det brukar muntra upp mig. Så fina roliga människor är där med mig och får mig att skratta. Förhoppningsvis lär vi väl oss något samtidigt men det spelar inte så mycket roll.Jag är trött på vintern redan innan den riktigt börjat. Bilden är från utanför vårt hus. Små blad växer upp i trädäcket och de brukar alltid vara gröna men nu är de gula och gröna och bruna istället.

Inga kommentarer: