2007-12-01

We could be made for this, wait and see. Just wait and see.

Hellogoodbye, ingen kan väl ha undgått deras låtar som spelats så flitigt på radion. Framför allt Here in your arms. En rätt så söt låt må sägas. Men ändå. Smörig som jag vet inte vad. Grejen är att jag gillade Hellogoodbye. Innan vill säga. Eller egentligen gillar jag fortfarande deras äldre musik, typ den från EP:n Hellogoodbye. Låtar med namn som Shimmy shimmy quarter turn och Jesse buy nothing... go to prom anyways. Också den nya låten Figures A and B är helt ok. Men tyvärr är det inte vad folk förknippar med Hellogoodbye. Och så blir jag så störd när jag hör Here in your arms på radion. För jag vet ju att de kan mycket mycket bättre.

På tal om helt annan musik. Svensk metal är riktigt bra. Lyssna bara på Amon Amarth och Sonic Syndicate. Så bra. Så underbart. Så icke Hellogoodbye. Men ack så bra.

Inga kommentarer: