2007-12-15

This is about as silent as it gets. Hush, hush.

Jag har packat hela dagen. Fattar inte riktigt att vi åker på måndag. Det känns inte riktigt så, inte heller känns det som jag redan har lov nu. De två lediga dagarna gör mycket. Eller kanske alla veckor sjuk den här terminen gör mycket. men absolut minst känns det som jul. Lite julkänsla gav i varje fall betygen vi fick igår. Jag vet inte om det är riktigt är normalt men att få sina betyg ger i varje fall känsla av terminslut och känsla av terminssslut på höstterminen borde medföra julkänsla. Men den där härliga känsln av att nu är det jul och nu kan du slappna av har inte infunnit sig. Kanske för att jag sprungit runt som ett litet troll för att få ihop grejerna. Kanske blir det bättre när vi sätter oss på planet och det är inget mer att göra. Kanske inte.

Jag lyssnar i varje fall på musik nu. Ny musik för mig. Automatic Loveletter är bandets namn och för en gångs skull är det en tjej som sjunger. Och hon har en så härlig lite hes röst. Det är också trevligt att det just är en hon. För sånt händer så sällan.

Inga kommentarer: