2008-04-29

All I want is to stay loose


Jag tror att våren är seriös nu. Nästan sommar på G. Det blåste till och med varmt i håret igår. Mina vänner och jag åkte och köpte glass och sorbet som vi mumsade i oss. Mycket glass och sorbet. Och jag bryr mig inte om att man kanske blir tjock. Det spelar ingen roll. Solsken och glass och varma vindar och vänner och vår hör ihop. Ung är man bara en gång och när man en gång blir gammal så märks det. I skolan fick vi också sitta på gräset och räkna matte och vi pratade mest konstiga saker men det är så det ska vara.

Saker är bättre än på länge nu. Vi spontanåker till Klasberg och umgås och för en före detta simmare utan liv är det något helt nytt. Umgås med kompisar, utanför träningen, en vardag. Det är ganska fantastiskt hur insnöad jag var bara för några månader sen. Jag trodde jag inte skulle göra något om jag slutade simma. Att jag skulle sitta hemma och glo i väggen hela dagarna. Men det gör jag inte. Jag har inte mer tid över nu egentligen. Det är bara mer spontant vad jag gör med den. Ibland saknar jag att simma. Som idag när vi livräddade med skolan. Men för det mesta känns det bra. Som nu när jag sitter i solen och skriver.

Inga kommentarer: