2008-04-13

Black and white, red and green, yellow and purple.

Jobbet imorse var lite panikaktigt. En simlärarkollega som skulle envisas med att tala om för mig at jag inte kan göra si och så. Och visst är det okej, men jag vet faktiskt hur man gör för jag är simlärare för en likadan grupp och tycker hon nu det är akut fel kan hon tala om det en gång. Inte tiotusen. Simlärarkollegan och jag har simmat ihop för länge sen och faktum är att hon slutade simma när jag slog henne och det kanske framgår att vi aldrig har gillat varandra. Vi är alldeles för olika. Och inte på ett ying&yang-it bra sätt, utan på ett sätt som gör att vi bara stör oss på varandra. Så är det ibland och ingen av oss är dåliga människor för det.

Idag har jag dessutom frusit sådär överdrivet mycket, varit ute och fotat för bildarbetet och lyckats laga mat. Lyckats bli sådär dödligt trött som jag blir ibland. Men det gör inte såmycket. Imorgon är det studiedag. Ledigt är bra.

EDIT: Det var i bassängen jag slog simlärarkollegan inte på något annat sätt. En sån som slåss har jag inte varit sen dagis och första klass.

Inga kommentarer: