2008-04-06

Våren dog.

Våren är enligt min åsikt den finaste årstiden. I varje fall när man haft vinter och vill ha värme. Därför gör det ont att se vårblommorna som kom upp för några veckor sen och dog när snön kom. Nu ligger de på marken och ser ledsna ut.

Nu är våren tillbaka igen. Nya blommor börjar våga sig upp ur marken. Ibland är det nästan varmt. Och jag hoppas att det fortsätter så.

Jag är nyss hemkommen från Alphalägret på Åh. Och konfirmandträff. Åh var fint. Men efterssom jag glömde kameran hemma har jag inga bilder. Jag har tagit bilder, med församlingens kamera. Men dem är inte här än.

Konfirmandträffen var en riktigt fullträff. Vi höll i lekar, vi hjälpledare. Och dem är goa konfirmanderna. Roliga och smarta. Det känns bra.

(En parantes i sammanhanget, den här låten är nog en av de bästa låtarna jag vet.)

Inga kommentarer: