2008-04-18

Alla drömmer om fåglar. Även du, även jag.

Det är märkligt det här. Det handlar om musik. Nu. Inte humör och gråt som igår. Idag har varit skratt. Bra är vad jag tycker det är. Men nu är det musik. Det finns viss musik som jag aldrig riktigt lyssnat på, som inte varit toplistemusik eller hiphop som jag ogillar så, som varit sån musik som folk tyckt jag borde gilla. Med min musiksmak. Typ Håkan Hellström eftersom jag gillar båda Jakob Hellman och Lars Winnerbäck. Typ Kent för det gillar alla andra som lyssnar på hårdrock och visor. Men jag har inte riktigt känt för det. Aldrig tagit mig tid att lyssna. Tyckt att Jocke Berg låtit lite gnällig och att Håkan inte kan sjunga. Och det är sant.

Men, men, men i båda fallen finns det något annat. Om man tar sin tid. Lyssnar. Hör orden i texterna. Musiken. Och texterna, texterna, texterna. Och jag har tagit mig tid nu. Och kommit fram till att det är bra. Både Kent och Håkan. Tro't eller ej.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Computador, I hope you enjoy. The address is http://computador-brasil.blogspot.com. A hug.