2008-04-01

April, april din dumma sill.

Första april idag, har du blivit lurad?

Jag tror inte jag har blivit det. Om inte annat är jag för dum för att förstå vad som var skämt eller inte. För vad jag vet har ingen ens försökt lura mig seröst. Och tur är väl det för trött som jag är så skulle jag inte fattat. Jag tycker det är skönt.

Jag var med på gympan för första gången på fyra och en halv månad idag. Det var fantastiskt även om det var volleyboll och jag nästan inte klarade få bollen över nätet. Fast de få gånger jag nuddade bollen och den kom över nätet vann vi poäng. Så helt kasst kan det inte varit. Men roligt att göra något med kroppen igen. Roligt att man orkar. Nej fel, fantastiskt att jag orkar.

Andra april imorgon, nu undrar du vad som händer då.

Jo, jag ska på skrivarkurs. Två timmar av min eftermiddag helt ägnade till skrivandet sköna konst. Jag tror jag är lite kär i att skriva. I varje fall när jag får skriva som jag vill, om vad jag vill och inspirerat. Och nu ska jag lära mig att skriva bättre.

Hade jag haft pengar som jag ville lägga på skivor så skulle jag köpt In Flames nya, Håkans nya och Killswitch Engage senaste. Men nu är jag inte så säker på vad jag vill lägga mina pengar på. Jag ska ju spara till en systemkamera. Så vi får se. Kanske blir det så. Kanske inte.

Inga kommentarer: