2007-09-16

Höstens första tävling.

Ja, Toyota Cup blev ju för min del, eftersom jag varit sjuk den första tävlingen för hösten. Och för att bara ha simmat fyra träningar sen jag var sjuk, så måste jag säga att det gick väldigt bra. Såpass bra att jag nog skulle vart nöjd även om jag inte vart sjuk innan. 100 ryggsim, som jag skrev igår persade jag med 34 hundradelar på, inte extremt mycket men helt ok. 100 frisim, något sämre. Vändningarna vi övat på har ju inte satt sig än... Men i vart fall en tid på 1.07.83, runt 40 hundradelar över pers. Sen så kom 200 medley, något som verkligen inte brukar vara en Ceciliagren, även om jag tycker det är skoj. Och jag persar igen, med en och en halv sekund. 2.41.22 blev tiden om någon är intresserad.

Så nu är frågan, hur har jag kunnat göra så här bra resultat? Har de fyra träningar jag gjort sen jag var sjuk vart ovanligt bra? Nej, jag tror inte det. Eller är det bara så att jag är bra på att komma upp i form efter jag varit sjuk? Nej, det brukar ju inte heller vara min starka sida. Då är det enda alternativ som kvarstår att jag var i ruskigt bra form innan jag var sjuk. Det kan nog stämma om jag tänker efter. Jag var i otroligt bra form efter Danmark, tänk om jag inte blivit sjuk sen, undra vilka tider jag gjort i helgen då?

Inga kommentarer: