2007-09-27

Me likes music and me actually likes metal

Det trodde man väl inte riktigt, att jag den lilla (nja kanske inte liten) skumma indiemänniskan hade en del som gillade hårdare musik. Rättare sagt mycket hård musik. Rättare sagt metal. Jodå det är sant. Jag har kommit fram till att viss metal faktiskt lönar sig att lyssna på, typ det här:
  1. Sonic Syndicate -Mitt absoluta älsklingsband när det kommer till den här genren. Man kan väl inte göra annat än att älska deras cover på All About Us eller?
  2. Meadow- Var ett litet svenskt band som ibland spelar nån slags metal och ibland hardcoreaktig musik, tyvärr för mig har de splittrats. Albin ska ha tack för att han skickade hela deras skiva till mig, det var snällt.
  3. Evanescence- Är väl inte riktigt metal men det är bra ändå, och det rör ju sig åt det hållet...
  4. Nightwish- Jag gillade inte riktigt Nightwish innan, inte så att jag tyckte illa om dem men det var inte riktigt jag. Tycker faktiskt mycket bättre om dem nu med Anette sjunger.
  5. Korn- När man är på rätt humör så kan Korn vara überbra, annars är det väl si och så med det. Dessutom kan man väl inte säga att jag har annat än fina minnen förknippade med Y'all Want a Singel
  6. Breaking Benjamin- Man kan diskutera hurvida detta är metal också men fy vad bra de är.

Inga kommentarer: