2007-09-27

Skulle jag heta nåt annat så skulle jag inte hetat någonting

Jag fick den frågan för ett tag sen.

-Vad skulle du allra mest velat heta om du inte hette det du heter?
-Uhumm
- Ja men kom igen nu vad skulle du vilja heta?
- Jag vet inte...
- Ja men något måste du väl vilja heta, förutom Cecilia?
- Nope
-Ett namn, så svårt kan det väl inte vara...
- Öhh, joo..

Det är inte det att jag tycker mitt namn inte går att slå, att det är det vackraste som finns. Det är bara det att den jag indentifierar som mig, som Cecilia eller Cicci om man så vill, heter just Cecilia. Skulle inte jag heta så, skulle jag vara en annan, inbillar jag mig. jag har antagligen fel men jag har otroligt svårt att tänka ut ett namn som jag skulle kunna identifiera mig med. Eller förresten, nu när jag tänker på det så kom jag på att när jag var mindre ville jag alltid heta något annat typ Alice eller Agnes eller något liknande. Fast trots det så är jag nog en Cecilia. Väldigt mycket Cecilia.

Inga kommentarer: