2007-09-08

Sjalar

Sjalar, ordet ser lite ut som sjakaler när man bara ser det bara så. I vart fall, jag har hittat fyra helt underbara stora sjalar i tunt, tunt bomullstyg. Stora fyrkantiga saker som är jättehärliga att ha runt halsen eller i håret eller runt midjan eller var man nu kan tänka sig att ha dem. Sjalarna hittades i en liten kulig butik i Haga. Butiken heter Indigo och har allt möjligt roligt, det är en sån där liten rolig indisk butik med mängder av lite speciella, roliga och personliga saker. Den ligger på gatan liksom in mot Haga från Järntorget, jag vet jag är extremt dålig på att beskriva var saker ligger men jag gör ett försök till... Den ligger rätt över Järntorget om man bara fortsätter in på gatan mittemot Myrorna, jaja fråga så kan jag ta reda på vad gatan heter. Dessa sjalar fanns i ett otal färger, 4 för 100kr. Gissa om jag blev glad när jag såg det priset. Min budget skulle helt enkelt inte tålt något dyrare.

Med tanke på sjalar-sjakaler. Visst är det lite märkligt hur vissa ord ser ut när man skriver dem. Det blir en helt annan känsla på dem. Sjalar skulle jag aldrig någonsin förknippa med sjakaler när jag pratar eller läser, men när jag skriver ner det då känns det helt plötsligt som en helt befogat att förknippa dem. Ja, jag vet inte om du kan göra samma koppling, men något sånt har väl alla upplevt, berätta!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ååååh! Älskar den affären, seriöst, jag har hur många sjalar som helst därifrån :P