2007-09-03

Paper Rival och Emanuel

Paper Rival är ett indierockband som jag precis börjat lyssna på. Ibland älskar jag bara purevolumes random profile jump. Undra just hur många band jag har upptäckt genom den funktionen... Tillbaka till Paper Rival; de är från Nashville och har precis släppt sin debut-EP som till min stora lycka ligger uppe i sin helhet på www.purevolume.com/paperrival. Nu är det så att jag är väldigt dålig på att beskriva musik, men jag skulle säga att de låter som någon slags lyrisk ledsamhet. Det är i vart fall något jag bara lyssnar på när jag är relativt lugn, vilket inte är helt ofta. Ja, det är i vart fall något som måste höras. Namnet till min blogg är inspirerat av deras låt "Home is right out your window" som tillsammans med "You're right" är min favoritlåt med dem.

Emanuel är också ett band som jag upptäckte genom random profile jump. Dock med en annorlunda musikalisk inriktining. De själva kallar sig screamo/rock/indie men jag skulle väl mer säga alternetive rock, möjligtvis hårdrock. Om Paper Rival är lyrisk ledamhet så är väl Emanuel ilsken ledsamhet. Jättebra om man är arg eller sur eller bara på humör för att skrika lite. "Make tonight" är dock varken ledsen eller arg utan bara bra. Om man är kär i någon vill säga...
Höra Emanuel kan ni på www.purevolume.com/emanuel.

2 kommentarer:

Kaisa sa...

cool! Du gillar visst samma typsnitt som jag...
Kram Vilda Kaisa

Cicci sa...

mhmm, den är väl kanske inte riktigt färdig än men än så länge;)