2008-02-10

Brevlådor.


Jag har gått upp, ätit frukost och bestämt mig för att kolla lite på moppar. Och nu är klockan lunch. Att sova må vara förbaskat skönt, men det kan också vara ett hemskt slöseri med tiden. Känns det som. På tal om moppar förresten. Mamma och pappa som alltid sagt att jag ska skaffa moppe själv har nu bestämt sig. De ska skaffa en moppe som jag ska få ha om jag betalar bensin och försäkring och annat som håller den på vägen. Så nu kollar jag och brodern på blocket i hopp om att hitta något lagom billigt, lagom snabbt och lagom bra. Jag tror nästan vi har lyckats. Det är i och för sig cirka ett halvår sen jag fyllde femton men eftersom jag inte sett meningen med en moppe förrän jag blev sjuk kan jag inte klaga. För innan var Cecilia undret av hurtighet och cyklade till allt. När det inte var kallt och hon tog bussen istället. Men nu har jag varit sjuk i snart tre månader och förstått att då kan man inte vara ett under av hurtighet. Tråkigt nog.

Bilden är för övrigt från USA-resan och Chicago där det stog långa rader av olikfärgade tidningställ lite varstans. Precis som i Washington DC.

Inga kommentarer: