2008-02-25

Simply a look can break your heart.

Jag lyssnar på musik. För tillfället är det AFI's Miss Murder som går varm. En låt som jag, hör och häpna, lärde känna och lärde mig gilla genom broderns Guitar Hero. Jag som aldrig brukar spela tv-spel kan fråga efter att få spela det spelet. Av någon anledning tilltalar det mig. Kanske emst för att jag faktist inte dör hela tiden. Och så är det fullt med bra musik.

Helgen i Göteborg på kursen har förlöpt bra och nu är det måndag och ytterligare en ledig dag i och med att vi har studiedag. Något som uppskattas. Även om den lediga tiden till det mesta kommer användas till just studier. Studier till morgondagens SO-prov och annat plugg till nästa veckas litteraturhistoriaprov. Hursomhelst. Lediga dagar uppskattas alltid av mig. Mest eftersom jag är en sömntuta.

Och idag har jag på mig då. En flaxig kjol och strumpebyxor från Lindex. En Bik-Bok(!) t-shirt och raggsockar mamma stickat åt mig. Så mysigt så.

Inga kommentarer: