2008-02-26

Host.

Jag ligger här i sängen och hostar. Snart ska jag nog fixa godnattte till mig själv och möjligtvis till resten av den hemmavarande familjen. Om det kommer hem några fler någon gång. Men jag hostar på i varje fall och min bror har en miljon svarta Intersport-tubsockar. Bara så att ni vet. Så har jag svårt att samla tankarna runt en fast punkt idag. Man skulle nästan kunna likna dem vid löv mina tankar. De virvlar förbi mig och ibland när man har riktigt tur så stannar de för en sekund eller ett år för att virvla runt, runt, runt på samma plats. Och på vårt köksbord här hemma står en vas nästan vita och fina tulpaner. Jag tror detta inlägget är ganska meninglöst förutom att det kanske ger en känsla för hur mitt liv ter sig idag. Och det kanske inte är så pjåkigt när allt kommer omkring. Men frågan är om det gör det. Kommer omkring vill säga.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Fin bild, den gör mig glad

Cicci sa...

Tulpaner är fina, tycker jag.

Anonym sa...

Tulpaner är vackrast, framförallt när de är nästan helt överblommade...