2008-02-16

Röd

Istället för råttfärgat blandat med morotsgult har nu mitt hår på något mystiskt sätt blivit rött. Rödare kan man säga. Hårfärgen från Loréal luktade shampo och inte bajs som det sig bör men det är väl smidigt. För annars luktar man bajs i en vecka efter. Färgen är intensivtonad på och om ett par veckor eller månader blir det väl dags att låta håret lysa i andra färger än grådaskrött igen. Tills vidare är det lite Pippi-toner i den här änden av sängen och trots det kommer jag varken lyfta prickiga hästar eller skaffa en apa att döpa till Herr Karlsson. Tyvärr. Kanske blir det dock lite sjörövarsång och flätor men sådant utröner tiden.

Nu är jag trött och ska sova men håret ser ut som jag vill och då nanar man bättre även om tiden kanske inte är sen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag blir alltdi lika förvånad när nån har färgat sitt hår rött. själv har jag haft alla färger, brunt, svart, rosa, nästannästan blont & knallrött, men aldrig min egna riktiga färg. förrän nu när jag har kommit fram till att ibland kan det vara skönt att bara vara som man är. dessutom trtttnade jag på utväxten.

Cicci sa...

Jag är ganska röd från början men det är alltid roligt att bli lite mera, lite bättre och lite frächare.