2008-02-15

En dans på rosor




Jag greps av en plötslig pyssellust. Igår och imorse. Resultatet, två tygrosor, den ena som halsband den andra som något annat. Gjorda av kjoltyg förstås. Kjolen närmar sig klarställandet också. Bara lite sicksack, fåll och linning kvar.



Idag är det sol och kallt utanför dörren. Nästan för vackert för att vara riktigt sant. Så jag ska nog slita mig från symaskin och dator för att gå ut och spankulera lite i omgivningarna.



Mamma kommer hem idag. Det är skönt. Och brodern hälsar på vänner i Lund så jag har hela huset själv. Och senare när föräldrarna kommer också dem för mig själv. Sånt är lite lyxigt. Men jag skulle absolut inte vilja ha det så mer än för någon kväll eller dag i taget.



På det hela verkar dagen och helgen bli bra. Det vill säga lugn, mysig och trevlig. Och det hurrar jag för. Framför allt nu när den över komersialiserade hjärtdagen är över.Man kan andas ut en smula.

Inga kommentarer: