2008-02-21

Saving me.


Vi har inställd musik idag, efter gympan jag ändå inte får vara med på. Så jag tog min moped och brummade hem. Så här ligger jag i sängen och försöker värma mina fossingar till normaltemperatur. För man blir så kall när man kör moppe. Benen, fötterna och händerna är värst. Sen ska jag tillbaka till skolan och sen faktiskt till simningen. Jag ska simma ett insim. För första gången på mer än tre månader.

Annars är det så skönt. Jag har inga läxor. Jag har prov nästa vecka men jag tror nästan jag kan det. Det handlar om andra världskriget vilket var något av en besatthet för mig runt fjärde och femte årskursen. Jag tycker fortfarande det är facsinerande. Och något ohyggligt skrämmande. Krig överhuvudtaget skrämmer mig, jag skulle ha svårt att ta till vapen om det så gällde mitt eget liv. Andra världskriget är ännu mer skrämmande. Eller kanske inte kriget i sig utan mer Nazityzkland och allt som hände där. Jag vill inte tänka på det men ändå undrar jag hur det kunde ske. Och varför det sker igen. Klarar vi inte att lära från historien?

Inga kommentarer: