2008-03-03

Boum. Boum.

Mitt vänstra långfinger håller på att få skavsår. Jag har börjat sticka, ett par blå Lovikavantar. På det vanliga svenska sättet, som skillnad till det sydafrikanska-amrikanska-engelska sättet som jag vanligtvis använder. Allt detta mynnar ut i massa trassel och, som sagt, skav på vänstra långfingret. Jag måste lära mig ordentligt så att inte syslöjdsfröken får för sig att jag inte kan det här. För det kan jag ju. Hyfsat, i varje fall.

Tidigare idag sjöng jag med den kör jag är medlem i. Det var väldigt trevligt. Jag älskar att sjunga, även om det inte alltid låter bäst. Skulle det inte vart för att jag inte vill arbeta med musik i framtiden hade jag gärna gått på estet/musik. Men nu så kommer jag gå mekatronik istället. Och lära mig vara teknisk. Sånt kan också vara kul. Men nu ska jag fortätta lära mig att sticka utan stickskav. Ja, heja mig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Heja dig och sticka vackert!

Cicci sa...

Heja dig med.