2008-03-12

Roses on your cheek.





Skoldagen blev lika bra som jag förutspådde imorse. Syslöjd är bäst. Helt lätt och klart och överlägset och min väska börjar se klar ut (ja ivarjefall fodret till den).

Jag har dessutom tecknat två små figurer, ansikten för att vara exakt. Igår. Idag blev de ifyllda i datorn. En fick spybrunthår. Båda rosor på kinderna. Vilket jag kan tycka är lite fyndigt. Rosor och rosor vetdu.

Och sist men inte minst, blusen. Den finaste ungerska blusen som mamma gav mig. Tusen tack och sådana fraser stämmer så bra. För den är så söt. Och vid. Och varm och vit. Och så känns det lite vårigt mitt i allt regn. Och sånt ger bonus.

Ja, jag vet att bilden på mig är lite konstig och att jag ser alldeles ledsen ut. Men det är jag inte idag. Idag är jag glad och pepp. För en gång skull.

Sen en sak till innan jag går för att laga mat. Lyssna på Paramore de är dem bästa.

Inga kommentarer: