2008-03-11

A lonely heart can beat.

Jag är trött idag. Trött och så känner jag mig ordentligt sjuk. Igen. Ont i händer, illamående, yr och frusen. Det är tråkigt. Men ändå. Dagen har varit bra.

Muntligt nationellt på svenskan utan minsta tillstymmelse till nervositet. Bild med filmkunskap och intressanta disskussioner. Bra bok. Stundtals vårigt nära på sommrigt väder, som när solen sken inbjöd till bara armar och ben.

Jag tror jag är ganska glad också. Jag vet inte varför, precis som ledsamheten de senaste dagarna haft även för mig okända anledningar. Även ensamheten i sjukan har sina positiva sidor. Som att man kan gråta och skratta utan anledning utan att någon ifrågasätter och undrar vad som är fel eller roligt. Och sådant är, hur banalt det än må låta, skönt.

Nu ska jag vila. Läsa fler bra böcker som jag redan läst av Scott Westerfeld. Han skriver underhållande och tillräckligt enkelt för min trötta hjärna.

Inga kommentarer: