2008-03-25

Oh, last year I was an entirely diffrent person.

Det här känns precis som förra året. Kanske snarare förra våren. Jag sitter på pappas dator. Och jag tänker på hur det var förra våren. Då satt jag också här vid pappas dator, ofta. Jag hade inte startat blogg än och jag simmade mest hela tiden. Jag mådde bra fysiskt men var ganska sällan sådär överlycklig. Oftare nertryckt så långt ner i conversen att öronen nästan inte stack upp. Vi hade en bonusbror i familjen. Jag gick i åttan och var ganska stressad över betyg och saker. Jag var ganska svarthårig och ganska emo utav mig. Det var andra tider det.


Nu är jag sjuk fysiskt. Men jag är lycklig. Jag simmar inte. Jag är mycket i kyrkan. Jag är oftast på min egen dator. Och bonusbrodern har flyttat tillbaka till USA och går på college där. Jag pratar inte med samma personer. Jag har nya vänner. Och gamla såklart. Fler som jag vågar släppa riktigt nära inpå i varje fall. Och jag skriver offentligt. Här på bloggen. Personligen så tycker jag det är perfekt.


Det är jag på bilden. Förra våren. På en prispall på en simtävling. Där jag tog medaljer på allt. Det var i och för sig inte helt tokigt det heller.

Inga kommentarer: