2007-10-06

En lägenhet....

Nu börjar jag äntligen bli färdig med den tråkiga delen utav hemkunskapsarbetet. Hemkunskapsarbetet som går ut på att inreda en etta. Så idag, har jag suttit framför datorn nästan hela dagen och tittat på alla tråkiga saker man ändå måste ha. Jag menar hur roligt är det att försöka hitta en bra dammsugare eller en billig matberedare. Tja, inte det roligaste kanske. Men snart, snart så får jag göra det som är roligt i det här projektet. Välja möbler. Jag kan välja och vraka bland hundratusentals olika möbler och få till en etta som ser ut precis som jag vill ha det. Jippie! Sen får man skriva lite (ännu mera jippie) för att motivera sig och sen får man lämna in. Och då är det bara att hoppas att min hemkunskapslärare tycker mina smarta lösningar är lika smarta som jag tycker de är. För då blir ju alla glada och nöjda och ingen kan vara ledsen mera. Kanske inte riktigt så men man kan ju drömma... Men nu måste jag jobba, jobba, jobba. Så att arbetet blir färdigt nån gång.

Inga kommentarer: