2007-10-27

Jag har väntat på ett regn att förlora mig i.

Imorse var en tidig morgon. Upp klockan kvart i sex för att simma DM. Och jag simmade bara 100 fjäril. Jag säger bara härlig tid för ett lopp. Nu är jag hemma igen efterssom jag inte kom till final. Det var ju inte oväntat, men jag skulle önskat att det kanske kunde varit försök på eftermiddagen. Hur det nu skulle gå till..

De dryga två timmar vi spenderat i bilen fram och tillbaka till tävlingen har vi lyssnat på Daugava. Winnerbäcks nya. Två klara favoriter hittills är Jag har väntat på ett regn och Om du lämnade mig nu. Båda är fina lågmälda lite mörka låtar, som jag inte vill sluta lyssna på igen. En annan som nästan är lika bra är Innan mörkret faller. Fast den är lite gladare. Som jag. Fast ärligt talat vet jag inte riktigt idag. Visst känns det bra men riktigt glad vet jag inte. Inte heller det vet jag varför.

Och nu sitter jag här, lyssnar fortfarande på musik, typ Winnerbäck och Jenny Owen Youngs och någon som heter Andi Almkvist, som jag ännu inte riktigt känner till än... Mamma tipsade. Paper Rival hade också passat bra in på mitt humör. Det gör dem dock allt som oftast. Om jag inte är på otroligt argt eller glatt humör. Men idag är ingen sådan dag. Idag är en rätt vanlig dag när allt kommer omkring.

Inga kommentarer: