2007-10-01

Jag önskar...


Jag har en extrem dubbelmoral när det gäller det här med mode. Jag vill inte riktigt följa modet men jag vill inte klä mig omodernt Jag vill ha kläder som håller säsong ut och säsong in, men jag köper hela tiden nytt. Jag vill vara annorlunda men jag vill också se ut som en massa människor.

Idag vill jag nog mest av allt se ut som bilden (som jag i och för sig målat själv), men det funkar inte. För det första har jag inget långt och svallande tjockt hår. För det andra är håret mitt rödblont. För det tredje har jag inga kläder som ens liknar det jag har målat. För det fjärde kan jag inte gå med klackar. För det femte så skulle jag frysa ihjäl. För det sjätte så vågar jag inte. Ja, det finns hur många anledningar som helst till att jag inte kan se ut som min bild. Fan, också.

Så hur ser jag ut idag då kanske du undrar. Nån bild får ni inte, men jag kan försöka beskriva. Jag har smala ljusblå Cheap Monday-jeans (som jag spillt kaffe på idag) och kortärmad blå tröja under en svart hängsleklänning (mitt favorit plagg nu skulle jag tro). Över det har jag en randig stor ulltröja i massa färger och med hög krage. Den passar inte riktigt till men den är varm och go. Sen så ser mitt hår rent ut sagt bedrövligt ut, för det är så slitet och jag ser allmänt trött ut, eftersom jag är allmänt trött. Nej jag önskar att jag kunde se ut som på bilden.

1 kommentar:

Kaisa sa...

Du är söt som du är....