2007-10-14

The tears of snow-white sorrow

Jag har städat. Jag är mycket duktig. Och så här ser mitt skrivbord ut en timme efter jag städat det färdigt, bättre än vanligt, om man säger så. Fast det där med att hålla ordning har jag aldrig varit en stjärna på.

Jag gick upp tidigt idag, för jag vaknade och var hungrig. Vilken överraskning.. naaat. Sen hade jag ändå en massa saker som jag tänkte försöka fixa idag. Jag har redan städat. Jag ska skriva färdigt mitt försenade NO-arbete. Jag ska brodera på mina svarta läderhandskar, eftersom alla (läs många) har likadana eller liknande, och jag vill ha något eget. Jag köper nämligen oftast sådant jag gillar, sen märker jag att alla (återigen läs många) har samma eller liknande saker, och gör om det. Sådan är jag, kan inte bara acceptera och vara glad om andra gillar samma saker som jag. "Bara döda fiskar följer strömmen" som någon har sagt en gång.

Sen på tal om att följa strömmar, kan någon förklara för mig varför fjortisarna har fått för sig att vita läppar ser trevligt ut. Det är ju helt klart en ström många följer. Och jag är inget fan av den alls. Så låt oss måla läpparna knallröda, och visa dem varför man använder läppstift. Är det någon som är med?

Inga kommentarer: