2007-10-05

Men hej, det är ju nästan vinter.

Det är höst men rejält kallt ute. Nästan vinterkallt. Så jag som inte hade inhandlat några vinterkläder frös nästan häcken av mig (mer händerna, eftersom jag fram till idag inte hade några vantar). Så jag bestämde mig. Nu får det vara nog. Så efter simträningen idag (den första på mycket länge, närmare bestämt på dryga veckan) gick jag med bestämda steg in i Kungsmässan och skulle hitta vantar och kanske en mössa. Jag tänkte att någon av sportbutikerna kanske skulle kunna ha några fina fodrade typ stickevantar i multifärg. Men icke sa nicke, sportbutikerna (Stadium och Intersport) hade bara skidhandskar och tunna bomullsvantar. Så jag gick in på HM och vet ni vad jag hittar där? Jo jag hittar den finaste baskern någonsin. Den är svart och i ullmix och jag blev förälskad. Men nu var det ju så att det inte var en basker jag skulle ha. Jag skulle ju främst hitta vantar. Efter mycket om och men så hittade jag om inte vantar ett par fodrade läderhandskar. Också dem svarta. Så gick det med försöket att införa lite färg i mitt liv. Det gick mindre bra på möss/vantfronten. Men åh så fint det var, och åh så varmt. Nu lär jag väl sluta att frysa, hoppas jag....

Inga kommentarer: