2007-10-03

Vill du vara med i blomsterflickans fanclub?

Cecilia ca. 4 år till de några år äldre killarna på dagis:
-Vad leker ni?
-Vi leker Ninja Turtles!
- Får jag vara med?
-Det finns inga tjejer i den här leken.
-Jo Blomsterflickan.
-Kom igen det finns ingen blomsterflicka i Ninja Turtles.
-Joo, hon finns överallt och hon strör blommor och gör gör så att det blir fred.


Jag är ett stort fan av mig själv som fyraåring. Eller snarare är jag ett stort fan av naiva barn. Barn som bara inte kan fatta hur människor kan vara onda. De vet att "de dumma" existerar, men de kan helt inte acceptera det. Jag önskar att jag kunde vara så naiv och så stark fortfarande. Det är klart att jag fortfarande tror på fred och på att alla är goda innerst inne, men rätt ofta så tvivlar jag. Och rätt ofta skulle jag gärna vara barn igen, för jag skulle vilja våga tro igen.






Det är höst på riktigt och på morgonen är temperaturen snart under fryspunkten. Trots det så blommar massa blommor fortfarande och rosen har fått nya knoppar. Det är något som gör att höstmörker och kyla blir lättare att stå ut med.
















Vissa blommor är dock vissna!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vill vara med....
... fast du glömde visst att Blomsterflickan kom i handgemäng med Ninja turtles om det där med freden....

Jag är ett Blomsterflicke fan ändå.....

Cicci sa...

I och för sig... men det med handgemänget hände ju inte varje gång vad jag minns...