2007-10-08

I never do what I'm supposed to do. I just do what I'm not supposed to do.

Egentligen så borde jag plugga genetik nu. Eller skriva på mitt hemkunskapsarbete. Eller så borde jag skriva på mitt No-arbete om graviditet. Men inget av det gör jag. Känns det igen? Från andra gånger menar jag. Faktum är att det känns igen. Det känns igen alldels för väl. För så här är det. Så fort jag ska göra något så skiter det sig. I vart fall om jag måste göra det. Om det är något jag borde göra så är det också lite småjobbigt, men om det är något som jag inte borde göra just nu blir det så att jag gör det. Ungefär som nu. För jag måste plugga och skriva på mina arbeten, men vad gör jag. Jag bloggar och reflekterar över min egen oduglighet till att göra saker jag borde göra. Och hjälper det mina arbeten framåt? Nej. Gör det på något sätt att jag förstår genetik bättre? Nej. Jag är allt smart jag...

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag känner igen mig. haha. jag gör aldrig läxor. på något sätt flyter jag igenom ändå. jag kommer få plugga ihjäl mig sen i nian.

Cicci sa...

Problemet är att jag redan går i nian och inte pluggar jag för de^^ men det löser sig, på ett eller annat sätt:P