2008-01-19

Flicka. Fille. Girl.


Jag tycker om den hära flickan. Hon är handritad utav skribenten och sedan färglagd i datorn. Och hon är fin. Jag gillar hennes kläder. Kanske inte så märkligt efterssom jag tecknat upp henne men i varje fall. Jag tjusas av det assymetriskt symetriska. Och så är hon ju grön och lila. Som bloggen. Med banner och saker. Jag gillar henne. Mycket.

Familjen tittar på handboll och jag, jag springer mellan handbollen och mitt rum, där jag bloggar, lyssnar och redigerar små bilder. För jag klarar inte riktigt av att se Sverige-Frankrike. Inte hela tiden. För just nu håller Sverige på att förlora och jag blir så nervös av sådant. Så jag hör bara hur bror skriker "Yes!" när Sverige gör ett mål, desto oftare "Nej!" när Frankrike gör ett och inte heller så sällan "Meh, skärp er. Det är ju enkelt. Så kan ni inte göra!" Fast så enkelt tivlar jag på att det är.

So Long. För den här lördagskvällen. Jag ska snart sova av mig den värsta tröttheten och vaknar pigg imorgon. Klockan sent. För jag siktar på betydligt fler än 12 timmars sömn. Man mår så gott när man är utvilad. Eller. Jag gör det i varje fall. Jag har ingen aning om hur landet ligger för er.

Inga kommentarer: