2008-01-24

Min kära lilla lyslåda.

Jag har ett längre tag längtat efter något ställe där man kan ta kort, utan blixt, som blir skarpa och bra utan att allt är blixtstilla, utan att det är fullt dagsljus och utomhus. För är ju inte så mycket utomhus mera. Så dagen idag fick jag en sån där riktigt lysande strålande idé. Jag satt nämligen för mig själv och tänkte på fotostudior. Och hur jag tror dem ser ut. Och jag kom fram till något bra. De är nämligen ofta vita väggar som reflekterar ljus tillbaka. Hmmm tänkte jag. Kan jag replikera det? Och jo det kunde jag. Inte för stora objekt kanske men för små. Så jag limmade vit papper på insidan av en skokartong. Och så gjorde jag ett hål där jag kunde lysa med en lampa. Och så vips en provosorisk småsaksfotostudio för hemmabruk. Så bra. Här är lite bilder. Som inte blev alls lika gula och suddigt bajsiga som de brukar bli om man tar dem som nu, på kvällen. Titta man kan till och med läsa texten på pinsen.

Lite fina armband från Usa-resan.
Och så en del pins då.

Inga kommentarer: