2008-01-04

Sjukhus.

Jag har haft rätt mycket strul med sjukhus senaste tiden. Två gånger har de sagt att jag ska bli inlagd för att utreda och få igång mig. Yrsjuka. Eller någon liknande, icke existerande sjukdom. För litar man på blodprov, med mera som läkarna gjort så mår jag ju bra. Men bra på det sättet mår jag inte riktigt. Så igår var jag hela dagen på akutmottagningen i Halmstad. På remiss från vårdcentralen. Och så undrar dem i Halmstad vad jag gör där. Och jag blir så trött, så trött.

Summan av kardemumman är dock att jag inte mår bättre, snarare sämre och ingen vet vad man kan göra åt det. I tillståndet som jag är i just nu skulle det vara svårt aatt gå till skolan. Och skolan börjar på måndag. Och det är inte vilken skoltermin som helst. Sista terminen i nian. Slutbetyg och hejdå till klassen. Hej gymnasiet. Och såna saker funkar inte så bra om man är sjuk.

Inga kommentarer: