2008-01-31

Januari.

Den här månaden. Har jag gjort säkert hundra olika blodprov och undersökningar. Ingen har egentligen visat på varför jag mår som jag mår. Dessutom kommer ett antal fler nu i februari. Inklusive svaren på blododlingarna och bajsproven (Ish) jag tog idag. Jag har varit på sjukhuset fler gånger än jag kan minnas innan. Lärt känna alla sköterskor på barnavdelningen och efter mycket om och men fått en bra läkare som håller i utredningen. Stick i armen har blivit något av vardagsmat. Och till sist har de som sticker lärt sig att jag vill se.

Den här månaden. Har jag inte mått så bra. Därmed har jag bara vart i skolan på halvtid och vart tvungen att ställa in skidresan med bästa kompisen på sportlovet. Som tröst har jag köpt skivor. Två stycken för extra pris och 79.50 en för fulla priset av 139:50. Den senaste som är Evanescence's Fallen kom idag. På posten. Jag har lyssnat på mycket musik. En dag lyssnade jag igenom 7 skivor. Och några körde jag två gånger.

Den här månaden. Har jag handlat små smycken. På Glitter som jag inte gillar. Jag har kommit på att ätpinnar fungerar utmärkt att sätt upp håret med. Framförallt om de är ljusblåa i plast och har seriefigurer på sig. Desutom äger jag numera ett par riktigt höga lila knästrumpor. Som jag nästan älskar. Och att rummet där extrabrodern bodde har ett alldeles speciellt fotoljus.

Den här månaden. Har jag börjat sjunga i kören igen. Jag har gått promenader. Bara för att det är fint väder. Jag har diskuterat på ungdoms-Alphan och pratat ner små barn i vattnet på simskolan. Jag har lärt mig en massa saker. Att man kan ha roligt utan simmning till exempel. Jag har bestämt mig vart jag är påväg mot i framtiden. Vart jag ska gå på gymnasiet till exempel. Mekatronik blir det. Och jag tror det blir bra.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppas februari blir bättre...