2008-01-29

Gymnasie. Valt.

Igår var jag och hälsade på, på mekatronikprogrammet. Dem hade styr och reglerteknik hela dagen och vi försökte bygga en matningsautomat som skulle drivas av tryckluft och mata små kulor i små koppar. Det var roligt. Jag lekte med materialet och pratade massa med enda tjejen i ettan. Sen gjorde jag lite nytta och kom fram till hur saker fungerade och hittade lite material som faktiskt skulle användas. Så nu vet jag vad jag ska gå. Mekatronik. På Lindälv. För mekatronik finns bara på Lindälv. Det känns faktiskt rätt grymt. Och jag har en killkompis som förhoppningsvis också kan gå med mig där. Eller vill gå med mig där. Det känns bra. Jag vet vad jag vill. Igen.

Nu ligger jag dock i sängen och fruktar att jag kommer spy om jag ens försöker resa mig upp. Så jag gör inte det. Jag ligger här och läser bloggar och lyssnar på Rise Against. The Siren Song Of The Counter Culture är grym. Och den blev ju köpt under gårdagen.

Inga kommentarer: