2008-01-04

Julklapparna. Till andra.

När jag knåpade julklappar i november förra året så lovade jag bilder på det som blev knåpat. Inte bara pärlorna. Så här är dem nu. Lite suddiga, tagna i ljuset av min skrivbordslampa. Och i det fina smyckeskrinet mamma gav mig, man må säga att jag är hemskans nöjd.Armband till min mormor. Örhängen som synes. Kombinerad födelsedags och julklapp till extrabrors mamma
Halsband till min bonusmormor. Som är bonus på samma sätt som extrabror. Ouma kallar jag henne.
Armband till moster. Som älskar blingbling och färger och ser så otroligt bra ut i armbandet med sitt mörka skin.Armband till nästa moster, som inte alls gillar bling och vill ha enkla och unika saker.
Örhängen som extrabroderns syster fick. Jag skulle gärna haft dem själv jag.
Armbandet till mamma. Tog längst tid att göra. Blev helt ok, med tanke på att det var första försöket. Det är ivarje fall två ihopsydda sidenband med stålvajer på insidan som ibland kommer ut och sättre fast lite pärlor. Men det hela kunde gjorts på ett bättre sätt. Men den som lever den lär...

Sen är det ju såhär. Jag gillar sånt här pyssel. Så vill någon ha så kan jag göra nåt som jag kan sälja för typ materialkostnad och frakt. Om man är intresserad.

Inga kommentarer: