2007-11-22

Ingen sjunde himmel. Bara sju par skor.

Fredag, lördag, söndag, måndag, tisdag, onsdag och idag. Sju dagar. Med feber. Jag gillar det inte. Jag är rejält trött på att vara sjuk. Jag känner mig lat, för jag orkar ingenting. Jag känner mig onödig, för jag gör ingenting. Jag fryser och sen svettas jag, ibland fryser jag och svettas samtidigt till och med. Allt är bara obehagligt. Jag vill bli frisk. Det är ju ingen fara med mig enligt läkaren. Om bara Ibumetinen kunde ta ner min feber med mer än den tiondel den klarat hittills. Då skulle jag bli glad.












Sju par av mina skor också. I en hög. Får något måste man sysselsätta sig med. I högen ligger: Två par Converse All-Stars, ett par turkosa med Gina Trefeild-mönster och ett par svarta med flammor (som jag fått från bror). Svarta låga kängor från Rockport. Teva-sandaler med blå remmar (från mamma). Skottsrutiga kinaskor från Cheapo. Höga stövlar från Diba. Gympadojor Asics Gel, fått från bror. Det var det. Ja.

Inga kommentarer: