2007-11-16

En gång till.

Jag har gått runt hela veckan och sagt till mig själv som ett mantra: "Jag-vill-inte-bli-sjuk, jag-vill-inte-bli-sjuk. Jag vill inte bli sjuk!" Klart som glas blev jag sjuk. Ja, kanske inte sådär jag-mår-så-dåligt-så-jag-inte-kan-röra-mig-sjuk, men ändå sjuk. Feber stavas sjukan jag har fått. Det är skit. Och det är tråkigt. För jag skulle ju hålla mig frisk nu sa vi ju efter senaste sjukan. Vet ni. Jag lyckades inte. Men än är det inte på långa vägar så illa som förra gången. Tur det.

Det som gör det extra dåligt att vara sjuk den här gången är att vi har hemkunskap idag. Inte för att jag gillar hemkunskap något sådär extra, men vi har prov nästa vecka och jag har inte fått någon som helst provgenomgång. Så jag har ingen aning om vad jag ska plugga på. Men också att det precis börjat lösa sig med simglädjen och simmningen precis började kännas kul igen. Så blir jag sjuk och jag får börja om från början igen. Så funderar jag på om det är lönt att bli sjuk hela tiden.

Men det finns faktiskt en ganska bra sak med att vara sjuk. Om man ska se det hela från den positiva sidan. Man kan sitta och lyssna på musik och äta massa söta saker utan att någon klagar. För man måste ju ha i sig energi för att bli frisk.

Bilden är från i tisdags när jag gick till bussen. Himlen var så vacker. Och jag har inte några nyare bilder. Men den är i varje fall opublicerad. Fram tills nu då.

Inga kommentarer: