2007-11-04

Natten är min, kommer ni ihåg det?

Igår skulle Cecilia ha varit jätteduktig och skrivit färdigt sitt So-arbete. Hon skulle egentligen också skrivit något slags jubileuminlägg, med tanke på att hon nu har bloggat i två månader. Men inget av det här hände. Oväntat nog. För istället för att skriva So-arbete fikade Cecilia med en kompis och efter fikat följde hon med här ovanför nämda kompis hem för filmkväll med fler kompisar. Sen skulle Cecilia egentligen kommit hem rätt tidigt för att hinna skriva lite i varje fall, men hon hade alldeles för roligt så hon tjatade på sina föräldrar och stannade tills sista bussen gick. Vilket i och för sig inte var överdrivet sent eftersom det var allhelgona och därmed röd dag igår., men inte heller tillräckligt tidigt för att det skulle gå att skriva något. Så nu ska Cecilia sätta sig och göra det hon skjutit på hela lovet. So-arbete om Afrika och i hennes fall Darfurkrisen, vilket i sig inte är så där överdrivet ointressant, men som inte riktigt känns för idag. För hon vill ju ta det lugnt.

Bilder från gårdagen. Busshållplats som vanligt men inte den vid mig utan den vid kompisen. Och så får ni äntligen en lite roligare bild av mina egenhändigt broderade handskar. Ävan om dem ser rätt borttappade ut. Och jag har väl nämt att jag gillar natten?

Inga kommentarer: