2007-11-17

Strykt hår och pudrad näsa.

För första gången i mitt liv har jag plattat håret. Bara luggen i och för sig. Jag var lite rädd att jag skulle bränna mig i pannan eller någon annanstans. Bara för att det skulle vara så likt mig. Jag lyckas alltid kladda ner mig, skada mig och välta ut saker. Det är liksom sån jag är. Klantig.Idag har jag också lyckas få ett puder. Det har jag aldrig haft innan. Men nu har jag ett kompaktpuder som faktiskt är rätt nära min bleka hudfärg. Mamma hade köpt det men använde tydligen inte det, så nu är det mitt. Så man kan nästan undra om jag börjar bli fjortis. Med plattat hår och pudrad näsa.. Fast jag har inte några hudfärgade läppar än, så än är det nog inte så farligt. Hoppas jag. För annars får ni säga till mig på skarpen.

Tyvärr är jag fortfarande sjuk. Sådär irriterande småsjuk. Med lite feber och hängighet. Inget allvarligt. Bara störande och jobbigt. Varför kan jag inte bara hålla mig frisk?

Inga kommentarer: