2007-11-27

När strömmen går.

Fem minuter efter jag kom hem, när jag precis satt in min lunch i mikron gick strömmen. En sådan bra tajming va? Det är nu 40 minuter sen strömmen kom tillbaka och jag är glad för det. För det är svårt att klara sig utan ström. Inget funkar och man står alldeles handfallen. Vad ska man göra? Dessutom, efterssom vi har egen brunn, så funkar inte vattnet. Man kan inte spola i toan eller dricka ett helt vanligt glas kranvatten. Det är något som är jobbigt.

När Stormen Gudrun kom i januari 2005 blev vi utan ström betydligt längre. Dryga dygnet om jag minns rätt. Och då låg telefonledningarna nere också. Just idag fattar jag inte riktigt hur vi klarade det. Men jag kommer faktiskt inte ihåg några större problem. Fast det kan ju vara så att jag glömt. För det är ju ett tag sedan nu. Men det måste inte vara stornm för att det ska bli strömavbrott hos mig. För vi bor ute i ingenting och då händer sånt rätt ofta. Ibland utan märkbar anledning. Som idag.


Jag har den finaste väskan någonsin. Knapparna och spöket har jag sytt dit själv, annars är det bara en stor grå axelremsväska med snygga fickor. Men det är min favoritväska. Alla kategorier.

Inga kommentarer: