2007-11-01

It's just a Storm coming in.



Jag har vart på filmmaraton och jag har sett X-menfilmerna. De är överdrivna, så överdrivna att det blir roligt, framförallt om man är med minst sagt flummiga kompisar. För man kan väl inte tro att nån som har sett dem ska tycka de är realistiska? Men nu när jag sett dem och åtgärdat ytterligare lite utav min filmokunskap så kan jag ju säga att Heroes är inte alls en så ny idé. Det är en rätt gammal idé från X-men. Fast Heroes är inte lika komiskt överdrivet gjort i vart fall. Jag står nu inte och säger att Heroes är oöverdrivna, men det är i vart fall bättre. Det var i vart fall kul att se. Mycket kul.

Jag har nu vart uppe sen tio av någon anledning. Jag gick och la mig vid tre och kunde egentligen sovit fram till nu, men av någon anledning så vaknade jag och nu är jag här och vaken och har redan hunnit publicera ett bildinlägg från gårdagen, äta frukost och dricka te. Det kanske är teet som håller mig flytande men vad vet jag?

Bilderna är nattabilder från gårdagen, eller kanske är det från idag efterssom de togs efter tolv? Det beror helt på hur man tänker. Det jag gillar med dem är att de är så overkliga. Framförallt den första. Motivet på den är egentligen en vattenpöl med ett löv i, istället blev det masssa gröna krumelurer mot svart. Men jag gillar det. För på natten visar sig en annan värld. En tyst, konstig och mörk värld. Och jag tror jag gillar den världen. I varje fall ibland, och igår var en sån dag.

Inga kommentarer: